IV. Duur van de verwerking en bijhouden van data
Voor cliënten, contactpersonen van cliënten en potentiële cliënten
We verwerken uw persoonsgegevens zolang we voor u dossiers behartigen. Na de volledige afhandeling van uw dossier, worden de gegevens bewaard zolang dit noodzakelijk is voor onze wettelijke of deontologische verplichtingen.
Voor het versturen van onze niet-dossier gerelateerde communicaties houden wij uw persoonsgegevens bij zolang u cliënt bij ons bent. U kan ons vanzelfsprekend op elk ogenblik verzoeken om deze communicaties niet meer te versturen. In dat geval zullen wij de verwerking van uw persoonsgegevens voor dat doel stopzetten.
Voor tegenpartijen en hun raadslieden
We verwerken uw persoonsgegevens zolang wij voor onze cliënten gerelateerde dossiers behartigen. Na de volledige afhandeling van dit dossier, worden de gegevens bewaard zolang dit noodzakelijk is voor onze wettelijke of deontologische verplichtingen.
Voor actoren van de rechtsmacht en andere instellingen
We verwerken uw persoonsgegevens zolang wij voor onze cliënten gerelateerde dossiers behartigen. Na de volledige afhandeling van dit dossier, worden de gegevens bewaard zolang dit noodzakelijk is voor onze wettelijke of deontologische verplichtingen.
Voor leveranciers en dienstverleners
We verwerken uw persoonsgegevens zolang als nodig in de context van de overeenkomsten die met u werden afgesloten. Na het einde aan onze samenwerking, behouden we uw persoonsgegevens zo lang als noodzakelijk in het kader van wettelijke verplichtingen.
Indien wij uw persoonsgegevens verwerken met het enkel doel de belangen van cliënten te behartigen in uitvoering van de overeenkomst met de cliënt inzake juridische dienstverlening, verwerken wij deze persoonsgegevens zolang wij voor onze cliënten gerelateerde dossiers behartigen. Na de volledige afhandeling van dit dossier, worden de gegevens bewaard zolang dit noodzakelijk is voor onze wettelijke of deontologische verplichtingen.
V. Ontvangers en doorgifte van persoonsgegeven
Persoonsgegevens worden in beginsel niet doorgegeven aan derden, noch aan derden in landen buiten de EU, tenzij u ons daar specifiek toe instrueert.
In het kader van onze eigen interne organisatie, werken we echter met een aantal medewerkers en verwerkers die handelen namens ons. In het kader daarvan kunnen zij in contact komen met de persoonsgegevens. Het betreft meer bepaald de advocaten-medewerkers die aan ons kantoor zijn verbonden. Zij hebben hiertoe onze interne privacy policy aanvaard. Met externe IT- en andere dienstverleners sloten we een verwerkersovereenkomst af.
We hebben passende technische en organisatorische maatregelen geïmplementeerd om de vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens te waarborgen en uw gegevens te beschermen tegen onopzettelijke of onwettige vernietiging, verlies, wijziging, ongeautoriseerde openbaarmaking of toegang.
VI. Uw rechten inzake gegevensverwerking
U beschikt over een aantal rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die wij over u verwerken.
- U heeft een recht van toegang/inzage tot en verbetering van uw persoonsgegevens.
- U mag ons vragen uw persoonsgegevens te verwijderen of de verwerking ervan te beperken.
- U heeft het recht te vragen dat persoonsgegevens die u aan ons heeft verschaft, worden overgedragen aan een andere verantwoordelijke.
Voor die doeleinden waarvoor de rechtsgrond voor de verwerking van persoonsgegevens gerechtvaardigd belang is, kan u te allen tijde uw recht op bezwaar uitoefenen tegen de verwerking van uw persoonsgegevens, met vermelding van de redenen die op uw specifieke situatie betrekking hebben. Wij zullen de verwerking van uw persoonsgegevens voor deze doeleinden stopzetten, tenzij wij van oordeel zijn dat er dwingende gerechtvaardigde gronden zijn die zwaarder wegen dan de belangen, rechten en vrijheden die u aanvoert.
We zullen uw verzoek binnen de maand behandelen. Indien we om welke reden dan ook geen gunstig gevolg kunnen geven aan uw verzoek zullen we u informeren over de redenen op gemotiveerde wijze. Indien wij niet in staat zijn u naar behoren te identificeren, kunnen wij u vragen een bewijs van uw identiteit te verstrekken als voorwaarde om aan uw verzoek te voldoen.
Indien u andere vragen, opmerkingen of klachten heeft in verband met ons privacybeleid of de manier waarop wij uw gegevens verwerken, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen, hetzij telefonisch hetzij per e-mail. U vindt onze contactgegevens onder VII.
U kan eveneens een klacht indienen bij de Gegevensbeschermingsautoriteit: https://www.gegevensbeschermingsautoriteit.be/burger.
VII. Contacteer IP Porta met betrekking tot uw persoonsgegevens
Teneinde uw rechten in te roepen conform titel VI, of indien u van mening bent dat we niet handelen in overeenstemming met de toepasselijke wetgeving inzake gegevensbescherming, kan u met ons contact opnemen via:
Brief: op het adres onder I.
E-mail: info@ipporta.be
Telefoon: 09/324.15.40
Versie 03/01/2022